sales – marketing – strategie – coaching

Marketing strategie

Welke marketingmix past het beste bij jouw organisatie? Op basis van 5 concrete stappen werken we samen een marketing strategie uit.

Op zoek naar meer én betere leads?

Leads komen helaas niet zomaar aanwaaien. Het begint met het uitwerken van een gedegen marketingstrategie. Gerichter je doelgroep bereiken staat hierbij centraal. In de afgelopen jaren hebben we een aanpak ontwikkeld die werkt. Zelfs tot 7x meer leads in 12 maanden is ons niet vreemd. Het begint met deze workshop.

No pain – no sale, begin met een painstorm

Heb je de Wolf of Wall Street gezien? Als één ding van deze film-rollercoaster moet blijven plakken dan is het ‘sell me this pen’. Je kunt je doelgroep namelijk alleen verleiden als er een pijnprikkel is. Heb je geen Must Have product of -dienst? Niet getreurd, want in stap 1 gaan we in een painstorm bepalen waar we jouw doelgroep warm mee kunnen krijgen. We werken aan de persona’s en komen tot een set aan prikkels om te stimuleren.

Hoe succesvol is jouw team? Meet het met de Marketing- & Salesfunnel!

Ben je eigenlijk wel de juiste markt aan het benaderen? En waar liggen de kansen en hoe ga je de samenwerking tussen marketing en sales verbeteren? Dat is wat in deze tweede stap centraal staat. We gaan kijken naar de Total Addressable Market, bepalen de succesratio’s en komen tot een concrete funnel waarop we kunnen bouwen. De Marketing- & Salesfunnel wordt namelijk hét middel om grip te houden op dit nieuwe business team.

Sterk binnenkomen met een doordachte marketing mix

Een mix aan marketingactiviteiten; dat helpt altijd het beste om een doelgroep te bereiken. We willen namelijk het “Ik zie jullie echt overal”-syndroom creëren. Prospects moeten niet om je heen kunnen. In deze stap bepalen we daarom de marketingmix waarmee we jouw doelgroep gaan ‘aanvallen’. Net als Angry Birds ga je missers maken, maar dat is niet erg als je nadenkt over stap 4. Daarin wordt het namelijk tijd om het succes van je marketingmix continu te meten.

Marketing is een numbers game; zorg voor dashboards.

Hoeveel bezoekers trekt je website, wat levert één euro marketinggeld nu eigenlijk op aan nieuwe klanten en wat werkt er wel en niet in je marketingmix? Dat zijn vragen die tooling kan beantwoorden. Wat heb je nu in huis en welke tools kunnen je helpen grip te krijgen op jouw teams? Want daar draait het om in deze stap. Niet om mensen af te rekenen, maar om continu bij te sturen en te verbeteren.

Waar staat jouw bedrijf op dit moment?

Hoe zou je jouw bedrijf omschrijven? Een walking dead, hockey-sticker of steady groeier?
Doe de Quickscan en ontdek in welke fase jouw bedrijf momenteel verblijft.